tiistai 27. marraskuuta 2012

Helvetilliset hakkerit

Mikä niissä MINUN sivuissa nyt oli sen hakkeroinnin arvoista? Häh? Eipä sitä osaa ajatella, ennen kuin omalle naamalle napsahtaa. Ja nyt kyllä suututtaa. Ja pelottaa. Ja ahdistaa. Päässä pyörii ajatukset siitä, saadaanko mun vaivalla rakentamaa sisältöä ja sivustoa ikinä palautettua. Onko kaikki työ mennyt tuhkana bittiavaruuden tuuliin? Mulla kun ei ole mitään käsitystä tällaisesta.

Webbihotellin sivuilla lukee:
27.11.2012
Havaittu tietomurto osassa asiakkaidemme www-palveluja
 
Useille asiakkaidemme sivustoille on tehty tietomurto.
Selvitämme parhaillaan tapahtumia ja suljemme murrettuja sivustoja selvitystyön ajaksi.
Ilmoitamme lisätietoja kun asian selvitys etenee. Pyydämme kärsivällisyyttä selvityksen aikana.
Ja mun sivuilla lukee: "hacked by hacker" 

Ja mä olen paniikkisena täällä tajuillessani, ettei mulla tietenkään ole backuppia mun sivuista (joojoo, suutarin lapsilla ei ole kenkiä), enkä sitä paitsi uskalla mennä FTP:llekkään, kun pelkään, että itse sössin jotain paniikeissani ihan kunnolla ja peruuttamattomasti. Jään siis sormet ristissä odottamaan ja toivon, että joku mestarinero pelastaisi mun sivuni (ja sitten otan sen backupin).

Mutta siis. Mitä tällä ajetaan takaa? Kuka tämän takana on? Miksi meitä viattomia pikkuihmisiä kiusataan? Voisiko joku kertoa mulle, mikä tässä on kaiken takana? Mä menen halimaan Henniä peiton alle ja leikin, ettei mitään ole tapahtunutkaan ja sitten kun nousen, kaikki on niin kuin eilen oli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti